Do’s en don’ts bij een verhuizing
Een nieuwe woning brengt altijd veranderingen met zich mee. Je gaat immers wonen in een andere omgeving, het huis is anders en ook moet je het een en ander regelen. Bij een verhuizing komt namelijk het nodige regelwerk om de hoek kijken. Daarom staan hieronder in de blog een aantal do’s en don’ts opgesomd waar je rekening mee kunt houden bij een verhuizing.
Do: Praktische zaken regelen
Een verhuizing is niet alleen maar het inpakken van je spullen en deze op een andere plek neerzetten. Bij een verhuizing komt namelijk veel meer kijken dan dat. Zo moet je ook rekening houden met de praktische zaken. Denk bijvoorbeeld aan het doorgeven van je nieuwe adres aan verschillende instanties, zodat de post op jouw nieuwe adres komt en iedereen op de hoogte is van jouw nieuwe plek.
Daarnaast is het ook belangrijk om te denken aan jouw vaste lasten. Denk bijvoorbeeld aan je energiecontract: wellicht moet je daarvoor wel een nieuw contract afsluiten omdat deze beter bij jouw nieuwe situatie past. Je kunt energiecontracten vergelijken op gaslicht.com/energievergelijken, zodat je meteen kunt zien of er een geschikt energiecontract voor jou tussen zit. Dit is ook belangrijk om te doen voor onder andere jouw internetabonnement, de woonverzekeringen en de autoverzekering. Over de autoverzekering gesproken: wellicht past een andere autoverzekering wel beter bij jouw nieuwe situatie, aangezien je natuurlijk op een andere plek gaat wonen. Check op poliswijzer.nl/autoverzekering de verschillende aanbieders.
Don’t: Geen hulp inschakelen
Zoals al eerder is benoemd, komt er bij een verhuizing het een en ander kijken. Een verhuizing brengt een boel geregel met zich mee en het kan soms te veel worden om dat allemaal in je eentje op te pakken. Het is daarom belangrijk om hulp in te schakelen die jou kan helpen met verhuizen. Denk bijvoorbeeld aan mensen die de spullen kunnen inpakken, inladen en uitpakken.
Don’t: Een to-do-lijst vergeten te maken
Tijdens een verhuizing kan het zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet, aangezien er veel op je pad kan komen. Een to-do-lijst maken is daarom zeker geen overbodige luxe. Hier kun je allerlei zaken op zetten wat je nog moet regelen, moet kopen of moet uitzoeken. Denk bijvoorbeeld aan de klusspullen die geregeld moeten worden of de vakmensen die ingeschakeld moeten worden. Je kunt deze lijst ook delen met de mensen die jou komen helpen, zodat er geen miscommunicatie ontstaat en de verhuizing op rolletjes kan verlopen.
info@architectgruwez.be
+32 55 45 53 63+32 475 49 18 52